aartax

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma Franzen - 16 maj 2012 18:24

Här kommer ett inlägg med "alla" mina tatueringar och piercingar!


Först ut, kommer min piercing på överläppen.

 

Den gjorde jag och min tjekompis.. Alltså, en piercing som vi gjorde utan "professionell hjälp", och tro mig.. 
Säkerhetsnål går precis lika bra som en kanyl!


Sedan kommer nytillskottet som gjordes igår, nämligen min "smiley piercing".

Den gjordes som sagt igår, och hos People i Karlskrona. Ett ställe som både tatuerar och piercar!
Och jag är mer än nöjd över den! Kommer se riktigt läckert ut när jag får byta stav!


Sedan kommer min första tatuering, på ryggen, som inte är färdig.

   

Den fick jag av pappa, som belöning av något jag inte har gjort.. Tyvärr.. Men den understa blomman ska fyllas i någon gång när jag får tummen ur! Denna gjorde jag för ungefär 1 år sedan och representerar min mormor och morfar, då de tycker mycket om dessa blommor. 


En av mina nyaste tatueringar är bland annat denna på foten.

De står ju såklart Artax på den, vilket jag gjorde då jag alltid vill ha min alldeles egna häst vid mig hela livet!

Den gjordes på Wild Bull Tattoo för några månader sedan, och jag är mer än nöjd!


Och sist men inte minst.. Eller jo..

Är min tatuering på handleden. En liten fjäril som gjordes vid samma tillfälle som den på foten, och gjordes också på Wild Bull Tattoo. M:et står för människor som har funnits där i alla lägen och som alltid kommer att finnas där!




Snart kommer även en påbyggnad av ryggtatueringen göras och en "ompiercing" i navlen, då jag tog bort den för ett tag sedan, och hålet har nu växt igen! 


Men det va vel "alla" just nu :) 

Nu, ut och sola! 

Av Emma Franzen - 16 maj 2012 17:52

Tjena mittbena!


Solen skiner, jag har ont i skrattmusklerna och jag är dunderförkyld!

Eeehrm.. Kul mitten av Maj?


Jag och Micke firade 8 månader igår, grattis till oss! Inte för att vi gjorde något speciellt, då jag ligger och är jätteförkyld.. Men de är kul att ha någon som man kan hålla ihop med iallafall :)


Igår gjorde jag även en Smiley Piercing på People i Karlskrona! Hihi, kära Bella va med och hon hade nog ondare än  jag skulle jag tro! ;) HAHAHA. Lilla vän! :)


Vi solade även solarium igår, och idag har jag umgåtts med Amanda hela dagen! 


Men nu tänkte jag att jag skulle ta lite kort på mina "kropps-utsmyckningar" så kan ni få se lite olika som jag har, och som kommer göras! :) 


Ha de najs gullungar, så synes vi! 



Av Emma Franzen - 5 maj 2012 21:35

Min far.. Ja, kollade nyss igenom hans FB.. Och där kom lixom tårarna igen.. 




Min pappa heter Mikael.. Mikael Gätje.. Och han bor på andra sidan jorden..  

Dit flyttade han för många många år sedan, och har jobb och ett nytt liv, flera tusen mil ifrån mig.


Saknaden av min pappa är hemsk, vissa dagar inbillar jag mig själv att jag är självständig, att jag har klarat mig utan en pappa i så många år.. Andra dagar orkar jag inte gå ur sängen.. De är sådana dagar som man önskar att den man älskar mest, min älskade MIKAEL, hade ett annat namn.. 


När jag pratar med folk som har de tufft, när jag snackar med folk som har problem med sina föräldrar så brukar jag säga "tänk inte så, jag har levt enbart med min mamma i princip sedan födslen. Och de har gjort mig 1000 gånger starkare!" Dock så kommer smärtan efteråt.. Säger jag den meningen, kan jag lägga till ett leende, och för en sekund tro mig själv.. Visst, de har gjort mig starkare.. Men inte fan har de slutat göra ont för det..

Vissa dagar kan jag verkligen skrika inombords för att jag hatar honom, min pappa, just för att han lämnade mig. Medan andra dagar kan jag ligga i tårar och verkligen ångra orden jag tänkt dagen innan..


När jag får reda på att han ska till Sverige och hälsa på oss, så tänker jag varje gång :

Han kommer hit, är hur gullig som helst, men sedan skiter han i dig igen Emma, FALL INTE FÖR DE, du vet vilket helvete du får!

Trots de, säger man:
Gud va kul pappa! Självklart kan vi träffas, jag har saknat dig ju! *Fniss*


Varje gång han säger att han är påväg så blir jag som ett barn igen som ska säga hej till sin pappa som varit på affärsresa i 2 dagar..  Jag kastar mig i hans armar, skrattar åt allt han säger och lever sig in i rollen som dotter.
En ansvarsfull dotter, med båda fötterna på jorden och som har alla förutsättningar i världen..

Dagen han lämnar igen, så är de tårdrypande avsked och ett tomt löfte att hålla bättre kontakt.. Båda vet att de inte stämmer.


Just därför jag blev så konfunderad när han ringde mig i September.. Jag och Mikael hade varit tillsammans i några veckor och vi har filmkväll med två kompisar och ett utländskt nummer kommer upp på displayen.. Jag tänker först "vafan, jag är upptagen.." Men av någon konstig anledning svarar jag ändå med samma positiva röst som alltid..
AA, det är Emma. ^^ 
I andra änden hör jag gråt, och kippanden efter andan.. De visar sig vara min pappa.. Min stora starka far, som gråter i andra änden. Han säger att de är vak på min farfar och att han har bokat första bästa flyg till Sverige.
Jag springer ut på Mickes balkong, tårarna rinner.. Men inte pga min farfar, utan för att min pappa lät som om han va splittrad i miljoner bitar och att minst hälften av dom redan va i Sverige.. På Carolinska.
Någon timme senare ringer han igen.. Ännu sämre..
"Emma-Loppan, jag ville bara att du skulle veta att farfar finns inte hos oss längre.." Och världens snyftande..


Jag tror inte jag har mått så dåligt på länge.. Jag har alltså inte sett pappa (va jag kommer ihåg) gråta någongång under dessa 20 år jag har levt.. Och jag hör honom gråta sönder hjärta och medvetande.. Och jag vet att han sitter på andra sidan jorden, långt ifrån sin mamma som behövde honom, och långt ifrån mig som han hade behövt..


De tog kål på mig.. Inte mått så dåligt på länge.. Min älskade pappa.. 


Jag erkänner.. Jag känner inte min pappa.. Jag känner inte en av mina egna föräldrar.. Jag har alltid försökt hitta någon att se upp till, någon manlig förebild.. Jag har inte sett upp till mammas män som äkta förebilder, utan jag såg till min mammas pappa.. Min morfar..


Livet som Emma GÄTJE Franzén har inte varit enkelt, och jag har aldrig glömt att någonstans i Kanada finns en människa som hjälpte komma till livet..


Trots de så finns de inget hat mot min far.. Jag älskar honom, som alla döttrar älskar sina pappor.. 

Problemet i mitt fall är att de inte finns något utrymme för kärlek, när allt som finns kvar i mitt hjärta är bilden av min pappa, och en jävla massa saknad.. 



daddy daddy dont leave! i will do anything to keep you right here with me, cant you see hos much i need you? 


father, listen, tell him that he is got a home and dont have to go,

father, save him, i will do anything in return, i clean my room, try hard in school, i will be good, i promise you!

father father! i pray to you!  


please dont let him go, im begging you so! need to open his eyes, need a little more time, to tell him that i love him more, then anything in the world! cause im daddys little girl!

Ovido - Quiz & Flashcards