aartax

Alla inlägg under mars 2013

Av Emma Franzen - 31 mars 2013 23:39

Hoppsan, här har man inte suttit på ett tag! 


Tänkte bara meddela, att denna blogg kommer att ändra inriktning.. 

Från att vara häst-blogg till att vara.. Häst-blogg!

Haha, skämt åsido..


Men denna bloggen kommer inte längre att vara uppdaterad när jag känner för det.. Nejdå..

Kommer (tråkigt nog enligt mig själv) varje gång jag rider min häst, skriva ett utförligt "dagens ridpass"..

Det TRÅKIGASTE jag vet att skriva och läsa, men det kommer vara värt det i slutändan, eftersom att jag och Artax kommer att bli krigare!


Inte riktigt kanske.. Men vi ska tillsammans sadla om till Akademisk ridning istället för den engelska..

(Engelsk ridning är så mainstream)

Vi kommer alltså att gå från att inte hitta på något att träna på, rida varv på varv i paddocken enbart för att förbränna energi, till att få varje ridpass meningsfullt och skitkul. 

Vad är då inte bättre än att börja på något helt nytt? Lära sig allt från början, och att släppa alla dragkamper och sura miner.. UNDERBART!


Dock så kommer fortfarande hoppningen ha en stor plats i mitt hjärta, men vem har sagt att man inte kan hoppa med kapson och stångbett? 


Iallafall, nu ska jag lägga mig i sängen, fortfarande lullig och seg i huvudet efter en tuff partykväll igår, för imorgon är de en stor dag!

Det är nämligen så att jag ska..

- Upp i lagom tid, och inte förbruka halva dagen under täcket.

- Fortsätta läsa i Markus Ridhandbok, som går att läsa på nätet här

- Pallra mig ut i stallet och försöka hitta tillbaka till min hästs originalfärg.. (den SKA finnas där någonstans!)

- Rida ut med en av mina bästa vänner Amanda, och snacka allt mellan himmel och jord.

- Och göra något kul tillsammans på kvällen medans killarna är iväg och svettas någonstans på en fotbollsplan eller pingisbord.


Imorgon kommer första ridpasset upp här på bloggen, och jag är mer än taggad! Kanske kan få Amanda att fotografera lite i paddocken.. Hrm.. Tåls att fråga!


Puss och kram, en släng med hästskit och god natt!


 

Ovido - Quiz & Flashcards