aartax

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma Franzen - 21 juli 2012 21:27

I snart 4 år har jag kämpat för att få känna samma känsla igen.

I snart 4 år har jag kämpat för att få le på samma sätt, känna mig sprudlande lycklig på samma sätt som jag gjorde med dig. 


De va snart 4 hela år sedan du lämnade min sida, och jag har fortfarande svårt att tänka tanken på att jag faktiskt inte kommer få se dig igen. 


För mer än 4 år sedan så kom de ett brev på posten, jag hade precis slutat 9:an och detta foto kom med ett kort där de stod Grattis för att du slutade 9:an med bra betyg! Hoppas du snart kommer upp och pussar om oss, vi saknar dig! 

 

 


Den 20/12-2008 fick jag reda på att du dragit ditt sista andetag samtidigt som någon annan som inte va jag hade smekt dig i pannan, bland alla dina vita hårstrån och sagt att allt kommer bli okej..

 

De va den dagen mitt liv tappade en stor del av sin mening. Jag hittade ingen anledning att le eller ens att fortsätta blicka framåt.. Jag kunde sitta ute hela nätterna enbart för att leta efter dig på stjärnhimlen. Mitt liv saknade mening om jag inte fick sitta på din rygg, känna friheten som vi kände tillsammans.

 

 

 

 

Man brukar säga att en låt säger mer än 1000 ord. Dessa låtarna är så klockrena, och får mig att gråta floder. Lyssnar på dom nu samtidigt som jag skriver denna text, och mitt hjärta blöder..

 

Men min vackra svarta springare. 

Jag har äntligen hittat en anledning att le igen.

En anledning till att blicka framåt. 

Jag har hittat någon..


Han ger mig samma känsla av lycka, och frihet som du gav mig!

 

 


Min älskade Rimon, du är inte glömd.. Du kommer aldrig bli ersatt. Allt du lärt mig är guldvärt, allt som du lärt mig och allt du gjorde kommer vara bland de sista som lämnar min näthinna.

 

Det är bara det att Artax har lyckats, mot alla odds, att riva murarna som jag byggde upp efter dig. Han har hittat en orörd del av mitt hjärta och tagit den med storm.

Han va det som tejpade ihop det som brast när du försvann. 

 

Det är med honom som de va med dig.. 

Han gör mig hel.

 

Jag hoppas för mitt liv att jag får behålla honom fram tills han försvinner från mig och att jag får sitta bredvid honom den dagen. Precis som jag hade gjort med dig om jag hade fått chansen. 

 

Välsigna våran resa, välsigna vägen vi vandrar på, så lovar jag dig..

I'll see you again.

 

  

Av Emma Franzen - 21 juli 2012 17:56

Kom appen för android så jag kan skriva hur mycket jag vill utan att engagera mig med att starta datorn med mera! Återkommer igen när jag har mer atr skriva! :D

Ovido - Quiz & Flashcards