aartax

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

dagens hoppträning!

Av Emma Franzen - 1 oktober 2012 22:43

Nåväl, idag fick jag äta upp att jag tyckte allt kändes bra för några dagar sedan.. Min häst gjorde sitt bästa trots allt, men de va inga lätta övningar trots allt. Eller, rättelse.. Inga övningar för en knappt uppvärmd fjording som inte har tillräcklig styrka ännu i galoppen..

Vi började med att göra ordentliga hörnpasseringar i trav, därefter i galopp. Där satte de sig redan för min häst. Jag va inte tillräckligt snabb och aktiv med ytterskänklen, vilket resulterade i att jag inte fick honom med mig. Han va dock fin förövrigt och som satt, han gjorde sitt bästa med det han har och kan.

När hoppträningen sedan va över så va han måttligt trött och jag trodde inte jag skulle kunna skritta av honom utan att han skulle dö av utmattning.

Men inte de inte.. När jag gick ner till paddocken så trippade han fram på tårna.. Hehe.. Jag har en häst som ALDRIG får slut på energi..

Så jag fick trava honom lite fint och han bara ökade och ökade. Så jag fick köra lite tempoväxlingar, och jag lyckades få fram den finaste ökade traven på honom som jag aldrig har känt! Helt otroligt!
Vi flög fram och jag satt som på moln, en sån jävligt härlig känsla!!

Fick iallafall skritta av honom, trots att de knappt gick eftersom han ville fortsätta och fortsätta och fortsätta......

Jag ksn iallafall, på rak arm, att jag har den ärligaste fjordingen i världen!!!!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Franzen - 31 mars 2013 23:39


Hoppsan, här har man inte suttit på ett tag!    Tänkte bara meddela, att denna blogg kommer att ändra inriktning..  Från att vara häst-blogg till att vara.. Häst-blogg! Haha, skämt åsido..   Men denna bloggen kommer inte längre att vara u...

Av Emma Franzen - 16 februari 2013 16:22

Tjabba tjena! Just nu sitter jag på våran veranda, med utsikt över poolen och dess musik och dricker svenskt kaffe! Hihi, de är inte fel alla gånger! Nej, nu har vi varit här i 4 dagar och vi är här tills fredag nästa vecka! Jag är ju inte allt f...

Av Emma Franzen - 2 januari 2013 21:51

Idag va Artax fin-fin!   Han har nu i några månader varit ordentligt halt, och fått en vila som heter duga, och varje gång jag travat honom har de inte känts bra alls. När vilan va slut så började jag skritta, fast med sadel såklart eftersom jag ...

Av Emma Franzen - 10 december 2012 19:42

Javisst, LET'S GO!   Jag har ju lite självfall egentligen, men när jag känner för att framhäva det extra så gör jag inget avancerat..  De är jag på tok för lat för.. Hehe.   Men det jag gör är att jag sätter upp mitt hår på kvällen och kram...

Av Emma Franzen - 26 november 2012 20:12

Nu är det så att jag har fått möjligheten att få rida en av Sveriges finaste hästar! Ett sto med kapacitet och sinne som få hästar har, het men följsam. Och jag hoppas att vi kan få många roliga stunder framför oss!   Biola som hon heter är e...

Ovido - Quiz & Flashcards