aartax

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

ååååhå. suck och stön!

Av Emma Franzen - 5 augusti 2012 22:37

Att jag ens ska behöva förklara mig angående Maricos sår..

Jag skickade in inlägget till Ponnysanning för att jag ville visa alla vad som faktiskt kan hända över en natt.


Vad jag glömde skriva va just det att mina hästar fått daglig tillsyn av min medryttare, samt av andra personer i stallet. Bara de att jag inte har varit där betyder heller inte att jag inte bryr mig om mina hästars välbefinnande..

Det är bara rent idiotiskt att ens påstå det..

 

Tror ni på allvar att jag skaffar häst, skaffar 4 jobb (de ni) för att kunna handla saker till mig själv och sedan att mina hästar får stå och ruttna i en hage någonstans utan att någon kollar till dom på 4 dagar?

Ni måste skoja.

 

Jag har 4 jobb JUST PÅGRUND av att jag har hästar som jag vill ska få bästa möljiga levnadstid på jorden. Jag ger dom tak över huvudet, mat att äta, fina fossingar, vaccinationer, vetrinärbesök, equiterapefter, ett bra underlag att stå på, DAGLIG OMVÅRDNAD, den där dyra sadlen som ligger som en gud eller de där linimentet som är de bästa på marknaden.

 

Sista gången jag köpte något till mig själv i klädväg va till min 20årsdag.. Och de va en klänning som jag hade på mig den kvällen.. Innan dess minns jag inte när jag köpte kläder senast.

 

Jag mår faktiskt pissdåligt över att detta hänt min älskade penisionär, men tro inte för de att han inte hade daglig tillsyn, för då har ni fattat det helt fel.

Enligt vetrinären så hade flughuvan gått sönder i samband med att han kliat sig. Han är även varm och svullen om benen vilket han inte blir om han inte snubblat, trampat snett eller trillat.. Och hur vet jag det, jo för jag kollar till honom. 

Allting måste ha hänt i samband med att han drog sönder flughuvan..

 

  

Inte för att jag är världsmästare på paint dåva..

 

Men så såg ju flughuvan ut, enbart några trådar hade sökt sig nedåt nosryggen och verkligen pressat mot nosryggen vilket hade gett ett sår såklart. 

Huden va levande runt om, men trycksåret hade gjort så att blodtillförslen hade stängts av lite. 

Hade han gått med de i flera dagar hade vetrinären sett de då hon sa:
DET VA TUR ATT NI HITTADE HONOM SÅ SNABBT SÅ HUDEN INTE HANN DÖ.

 

Det är en enorm svullnad runt såret och de är det som får ögat att luras lite med er.

Men hur lätt tror ni att de är att ta kort i ett mörkt stall klockan halv 1 på natten.. Ja hörni, så lätt är de ju inte!

Ögat luras med er, och bara för att ni sett att min häst har ett sår, betyder de inte att jag vanvårdar honom.

(Hade jag gjort de hade jag inte skickat ut distrikt så sent eftersom jag hellre ville ha den där söta tunikan, och dom där assnygga jeansen! <3<3<3<3<3<3<3<3)

 

Jag tror ni fattar..

Jag har redan raderat 20 kommentarer här ikväll, och fler kommer det bli just pågrund av att när vi hästmänniskor behöver varandra så ställer man sig över och spottar.

 

Aja.. Tur att de finns några bra människor här i världen..

 

Dags att faktiskt kolla till dom bloggarna jag bryr mig om just nu, och dom ska ha ett stort tack för alla lyckoönskningar här ikväll/igår! <3

 

http://tvistirni.webblogg.se


http://stalltjej.se

http://nicolemosserud.blogg.se

http://nattstad.se/mymemories


Ha de gott! Haaaaaj!

 
 
Clara - TopElite

Clara - TopElite

6 augusti 2012 11:55

Fin blogg!
Kram

http://topelite.blogg.se

 
Ebba

Ebba

6 augusti 2012 20:53

Nu är veckans blogg igång! Klicka in på bloggen som står över och kommentera " Jag är med " för att delta i veckans blogg. Regler osv står i första inlägget!

http://www.nattstad.se/mymemories?id=3718058 <---

http://nattstad.se/mymemories

 
Ingen bild

Ida

15 augusti 2012 18:09

Så du menar att allt handlar om hur mycket pengar man tjänar och lägger på sin häst? Det kvittar väl, så länge man ger de den omvårdnad de ska ha? tycker inte att detta försvarstalet makes any sense.. :s hur mycket pengar du lägger på din häst ursäktar liksom inte att han fått skavsår.

Emma Franzen

16 augusti 2012 22:13

nej men om man kommer in med negativ inställning kan man få något att låta hur som helst!
klart mina hästar får omvårdnad.

så du menar alltså att du är en "pappa-betalar" som tydligen inte förstår att man måste tjäna pengar för att ha 2 hästar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Franzen - 31 mars 2013 23:39


Hoppsan, här har man inte suttit på ett tag!    Tänkte bara meddela, att denna blogg kommer att ändra inriktning..  Från att vara häst-blogg till att vara.. Häst-blogg! Haha, skämt åsido..   Men denna bloggen kommer inte längre att vara u...

Av Emma Franzen - 16 februari 2013 16:22

Tjabba tjena! Just nu sitter jag på våran veranda, med utsikt över poolen och dess musik och dricker svenskt kaffe! Hihi, de är inte fel alla gånger! Nej, nu har vi varit här i 4 dagar och vi är här tills fredag nästa vecka! Jag är ju inte allt f...

Av Emma Franzen - 2 januari 2013 21:51

Idag va Artax fin-fin!   Han har nu i några månader varit ordentligt halt, och fått en vila som heter duga, och varje gång jag travat honom har de inte känts bra alls. När vilan va slut så började jag skritta, fast med sadel såklart eftersom jag ...

Av Emma Franzen - 10 december 2012 19:42

Javisst, LET'S GO!   Jag har ju lite självfall egentligen, men när jag känner för att framhäva det extra så gör jag inget avancerat..  De är jag på tok för lat för.. Hehe.   Men det jag gör är att jag sätter upp mitt hår på kvällen och kram...

Av Emma Franzen - 26 november 2012 20:12

Nu är det så att jag har fått möjligheten att få rida en av Sveriges finaste hästar! Ett sto med kapacitet och sinne som få hästar har, het men följsam. Och jag hoppas att vi kan få många roliga stunder framför oss!   Biola som hon heter är e...

Ovido - Quiz & Flashcards